Cape Town’a Gittim Geldim

This slideshow requires JavaScript.

Burcu’yla Cape Town’a gittim 2011 Aralik ayinda ve sizlerle deneyimlerimi paylasmak istiyorum.

Vize: Oncelikle, Guney Afrika’ya gitmeden once beni ve Burcu’yu bir panik havasi aldi. Daha once hic vize istenmeden gitmedigimiz bir ulke olmadigi icin vize lazim mi panigi yasadik. Her ne kadar Turkiye Disisleri Bakanliginin websitesinde ve Wikipedia’da yazsa da ister istemez bu panigi durduramadik. Ta ki Guney Afrika’da kapidaki adam pasaportlarimiza 90 gunluk vizeleri basip “Welcome to Cape Town, I hope you will enjoy your stay.” diyene kadar. Evet Guney Afrika’ya vize yok. Gonul rahatligiyla gidebilirsiniz.

Asi: Cape Town’a gitmeden once “Mutlaka asi olmalisiniz yoksa kapidan giremezsiniz. Bizim arkadasin arkadasi gitmis, asisiz kapidan donmus” falan gibi hikayeler duyabilirsiniz tanidiklardan, yabanci arkadaslarinizdan vs… Biz asi falan yaptirmadik, Cape Town hayvan gibi lux bir yer ve asi ihtiyaci duymadik.

Irkcilik: “Cape Town’da irkcilik cok varmis. Sakin gitmeyin, beyazlari sevmiyorlarmis!” Bu cumleler beni otelimden ilk gun gezmek icin cikana kadar korkuttu. Ama ilk disari ciktigimda oteldeki gorevliden tut, kimi gorsem guler yuzlu, insancil. Allah’im bir insan toplulugu bu kadar mi tatli olur bilemedim. Kimsenin irkcilik yaptigi yoktu, ustelik herkes o kotu gunlerin geride kalmasi icin savasir haldeydi. Bu arada Cape Town’un herhalde yarisindan fazlasi Turk. Hangi restauranta, cafeye, dukkana girsek sahibi Turk cikti. Ben 1 hafta boyunca hic bir kimseden korkutucu agresif bir girisim yasamadim. Gayet rahat takildik.

Araba ve Ulasim: Ulasim isi cok rahatsiz. Kesinlikle kiralik arabanizin olmasi lazim. Beyaz taksiler guvensizmis, dediler. Soygunlar oluyor, dediler. Biz o yuzden direk kendi arabamizi kiraladik ve rahatca her yeri gezdik. Pek fazla otobus gormedim. Metro yok. Taksi ve tek tuk otobuse kalmak istemiyosaniz, hava alanindan arabanizi mutlaka alin ve hava alaninda teslim edin. Yolun sagindan kullanildigi icin butun turistler otomatik arabalari kapmaya calisiyolar. Arabanizi onceden mutlaka ayirtin. Bana vitesli araba kaldi, en basta hem yolun sagi hem de vitesli araba zorlandim.

Park: Park isi ayri bir guzel. Nereye gidersen git, arabani yola parkedebiliyosun. Ama hemen yanina biri geliyor (“Marshall” deniyo o adamlara) ve “Abi ben senin arabani koruyacagim, tamam mi abi?” diyor. Sen arabana geri geldiginde, gene bu arkadas “Abi ben senin arabani korudum bak.” diyor ve sen ona 10 Zar- 20 Zar, icinden ne koparsa veriyosun. Tesekkur ediyor ve park yerinden cikmana yardimci oluyor. (8.5 Zar – 1 Dolardi o zaman)

Cape Town da gorulucek yerler ve tuyolar:

1- WaterFront – Hemen hemen her gece – Ozellikle yemek yemek icin. Ocean’s Basket denen mekan ozellikle harika bir yer.

2- Table Mountain – 2-3 saatinizi alir. Ama burda asil olay teleferik, her gun acik degil, otelinin resepsiyonuna soruyorsun, ona gore plan yapiyorsun.

3- Penguin Island – Afrika penguenleri var, kumda yasiyolar. Cape Point’e giderken zaten yolda ugranilacak bir mola mekani.

4- Kirsten Bosch Gardens – Botanik bahce. Envai cesit cicek bocek var. Gaz bir yer. Dinlenmek icin ara gunde gidilip gorulebilinir.

5- StellenBosch ve Franschhoek Wine Yards – Burasi tamamen uzum tarlasi. Sarap turlari var milyonlarca.

6- Hermenus – Burda balinalar bazen goc ederken takiliyolarmis. Ozellikle Eylul ayinda goruluyolarmis. Eylul- Ekim mevsimiymis. Adamin biri var elinde borozanla bekliyolar. Eger balina gozukurse direkt borozani caliyor ve butun turistler kiyiya akin ediyorlar. Biz gittigimizde gozukmediler. Bizden bir gun once giden Turk aile 2 tane gormus. Ordaki yerli adama sordum bu sene 98 tane saymislar. Eylul’den – Aralik ayina kadar gecen balina sayisi. Gaz bir sehir. Balina disinda gorulucek hicbir sey yok.

7-  Cape Point – Afrika’nin en guney ucu. Kesin gidilip gorulmesi lazim.

8- Hout Bay ve Seal’s Island – Hout Bay sahil kasabasi, cok guzel deniz urunleri var. Seal’s Island’a vapurla gidiliyor. 25 dakika falan gidip geliyor vapur. Inanilmaz cok deniz aslani gorduk. Bazen balinalar ve kopek baliklari saldiriyormus, gaz oluyormus, bize denk gelmedi. Cok bariscil bir ortam vardi.

9- Robben Island – Nelson Mendela’nin hapishanesi burda. Cape Town’a gidip bunu yapmayana cok kizarim. Capetown’daki zenci beyaz ayrimini, insanlarin nelerden gectigini cok guzel anlatiyorlar. Hatta hapishanede 6 yil hapis yatmis birini getirdiler, adamla 1 saat konustuk. Inanilmaz bir aydinlanma.

10- Clifton Beach – Buraya biz hemen hemen her gun gidip, 1 saat guneslendik. Su cok soguk, girmek neredeyse imkansiz.

11- Safari

Cape Town Gezi Plani – Biz ne yaptik:

1. Gun: Hava alanina vardik ve araba kiralama sirketine gittik. Arabamizi aldiktan sonra otele geldik. 12 saat yolculuktan sonra biraz dinlenip aksam Water Front denen yere bakmaya gittik. Cok guzel bir marina. Aksam yemegini yedik ve 2 saat kadar takildik. Burda cok onemli bir tuyo vermek istiyorum. Havaalanindan Cape Town’a gelene kadar hayatinizda hic tanik olmadiginiz bir fakirlige tanik olucaksiniz. Bize soylenen sey “Cape Town’a varana kadar sakin arabayi durdurmayin ve kimseye yol sormayin”. Insanlar kotu insanlar degiller ama cok fakirler. Ben konteynerin icinde yasayan aileler gordum. Denileni yapmakta fayda var. Havaalaninda benzini fulleyin ve Cape Town’a kadar durmayin.

2. Gun: Arabamiza atlayip su guzergahi takip ettik.

Otel – Kalk Bay – Glen Ridge – Bay View Village – Boulders (Penguen adasi burda) – Smitswinkel Bay – Cape Point – Cape of Good Hope ( Afrika’nin en guney ucu) –  Scarborough – Kommetjie – Hout Bay ( Seal Island Burda) – Camps Bay – Clifton Beach – Otel

Bu tur tam bir gununuzu alir. Haritadan bakarsaniz, adanin bir tarafindan gidip oteki tarafindan donuluyor bu turu yaparsaniz. Yani umut adasinin tamanini taramis olursunuz. Yavas yavas, sindiri sindire gezmek lazim. Penguen adasi ve Seal’s Island’a gidilmeli. Hout Bay’de oglen yemegi yersiniz. Cape Point fotografcilar icin cennet. Toplam araba kullanma 3 saat surer.

3. Gun: StellenBosch ve Franschhoek sarap turlari yapabilirsiniz. Ucsuz bucaksiz uzum bahceleri ve Guney Afrika’nin sarap uretiminin neredeyse tamami bu iki kasabadan saglaniyor. Arabayla gidip gorup, bir sarap turu satin alip, bir de oglen yemegi yemek lazim. Ayrica buraya kadar gitmisken Hermenus’a ugrayabilirsiniz. Belki sansiniza balina gecer! Hermenus’da da guzel yemek yenebilecek yerler var.

4. Table Mountain: Zamaninda buzullar asindirdigi icin tepesi dumduz olmus, bu yuzden de Masa Dagi adini almis. Dogal bir guzellik. Aslinda gidilip gorulmesi ve tracking yapilmasi 2-3 saati gecmez ama o kadar kalabalik ki neredeyse tam gununuzu alabilir. Teleferik sirasi 2 saat falan surdu. Table Mountain’dan butun Cape Town gozukuyor. Inanilmaz fotograflar cekip daha sonra Clifton Beach’te kumsalda uzanmaya gidebilirsiniz. Clifton beach zenginlerin oldugu, beyazlarin da takildigi nezih bir plaj. Margarita falan icersiniz. Oyle bir ortam.

5. Robben Island: Guney Afrika’nin politik hayati. Zaten planlanmis bir tur. Adaya inince direkt sizi otobuslere bindiriyorlar ve gezdirmeye basliyorlar. Daha sonra rehber anlatiyor, sen dinliyorsun. En sonunda seni aldigi yere geri getiriyor ve geldigin vapurla donuyorsun. Burdaki en guzel olay, tarihi biraz goruyorsun ve eskiden hapis yatmis insanlardan bir tanesinden deneyimlerini dinleme firsatin oluyor. Aydinlatici bir gezi. Burda da bir tuyo var. Biletinizi mutlaka 1 hafta onceden falan ayirttin cunku yer kalmiyor. Sinirli sayida yer var her gun.

6. Safari: Biz safari gazina gelip Safariye’de gittik. – Inverdoorn Game Reserve diye bir yer var. Biz buna gittik daha ucuz. Etcillerle otcullari ayri mekanlara koymuslar. Bir avlanma olayi soz konusu degil. En buyuk dezavantaji, fil yoktu. Bir de Aquila Game Reserve varmis. Bunda 5 buyuk hayvan da varmis ama turistikmis. Daha pahali biraz da. Orda tanistigimiz bir Turk aile Aquila’ya gitmisti, pek memnun degillerdi. Biz de otekine gittik, biz de pek memnun degildik. Ama ikisinden birini kesin yapin, guzel bir gaz. Eglenceli. Hayvanlar dogasinda takiliyor. Sabah erkenden kalkip gitmeniz lazim. Yol uzun suruyor.

7. Gun: Kirsten Bosch Gardens hava alani yolunda ve zaten 1 saatten sonra dunyanin en guzel cicegine bakip “Tamam, cicek iste.” diyorsunuz. O yuzden bunu son gune birakip, en son bir botanik bahce ile sezonu kapatip ucaginiza gidebilirsiniz. Eger ucaginiz gunduzse o zaman bu bahceyi diger gunlerden birinde aradan cikarabilirsiniz.

Budur…

13 thoughts on “Cape Town’a Gittim Geldim

• çok fazlada türk yok isyeri sahibi olarak ama ögrenci bu aralar çok felaket var ama orada egitim pahalı gezmekte çok pahalı anlatılanlara kulak asmayın ucuz olan şeyler sadece benzin içki gerisi pahalı

1. Geri bildirim: Beyrut’ta Yeme-İçme & Eğlence! « entel dantel ne varsa

2. paylaşım çok güzel olmuş elinize sağlık, benim güney afrikada yaşamakla ilgili sorularım olacak sizinle nasıl iletişime geçebiliriz, teşekkürler

3. Selam bizde gitmeyi düşünüyoruz eşim araştırdı nizam diye biri varmış oğulları ile tur düzenliyormuş ama pahalıymış acaba bizde sizin gibi yapabilirmiyiz
    Arabanın günlük kirası nekadar?
    Nasıl kiralıyoruz?
    Bilet gibi ayarlamaları burdan nasıl yapıyoruz ?

4. Size nasıl ulaşabilirim telefonla KISA birkaç birşey sormak isterim
    Lütfen tel no bilgisi veririmisiniz?

Cape Town’a Gittim Geldim

Cape Town da gorulucek yerler ve tuyolar:

7- Cape Point – Afrika’nin en guney ucu. Kesin gidilip gorulmesi lazim.

11- Safari

Cape Town Gezi Plani – Biz ne yaptik:

2. Gun: Arabamiza atlayip su guzergahi takip ettik.

Otel – Kalk Bay – Glen Ridge – Bay View Village – Boulders (Penguen adasi burda) – Smitswinkel Bay – Cape Point – Cape of Good Hope ( Afrika’nin en guney ucu) – Scarborough – Kommetjie – Hout Bay ( Seal Island Burda) – Camps Bay – Clifton Beach – Otel