Çalışma Müziği

Kimileri için çalışırken müzik dinlemek sıkıcı işleri ya da gürültülü mekanları bir nebze olsun çekilir kılabilir. Ben de bu kimilerden müzik kültürü zayıf biri olarak bir süredir arayış içerisindeydim.. Bu yazı bu arayışın hikayesidir…

Her şey yıllar önce puslu bir bahar sabahında başladı.. Çalışırken dinlenecek müzik ararken musicovery.com‘a girdim.. Müzik türlerinden anlamayanlar için biçilmiş kaftan olan bu site size, ruh halinize göre çalma listesi hazırlayabiliyor. Pozitif ve sakin çalışma ortamlarından hoşlanan bendeniz bu iki ruh halinin kesişiminde yaptığı ufak tefek keşiflerle çalışırken dinleyeceği müzik ihtiyacını karşılamış vaziyette…

Özet geçmek gerekirse, aradığım müzik sözleri olmayan (enstrümantal) ya da mümkün olduğunca yumuşak dikkat dağıtmayacak bir müzik olmalıydı. Neyse fazla uzadı işte bir takım öneriler:

  1. Explosions in the Sky (Post-rock) ve türevleri  (Ücretsiz bir album için tıklayın)
  2. Feist ve türevleri (Indie pop)- kadife sesli solist konsepti
  3. Röyksopp ve türevleri (Elektronik)

Benim ulaşabildiğim son nokta budur. Türevlere grooveshark ya da spotify gibi sitelerin “artiz radyosu” özelliklerinden rahatlıkla ulaşılabilir…

Buyrun favorimden bir şarkı da koyuyorum:

5 thoughts on “Çalışma Müziği

  1. OHA, tarihin tozlu sayfalarından gelen musicovery… Kendisini tamamen unutmuştum:)
    Bu blog yazısını çok faydalı buldum, az sonra bütün önerilerini sırasıyla deneyeceğim.

  2. Abijdan yazının amacı bu değildi muhtemelen ama sürekli “tıklayın”a basıp aynı albümü dinliyorum. Çok sevdim!

  3. Geri bildirim: Bugün ne dinlesem? « entel dantel ne varsa

Bir Cevap Yazın

