Starbucks İşgali

‘facebook’ (ve de tabi ki fb hastalığı) sağolsun güncel haberleri farklı kaynaklardan, en yoğun dönemlerde bile takip edebiliyoruz artık. Bu sabahki sınava ve akabindeki 1 hafta içinde gelecek olan türevlerine rağmen 6 Aralik’ta, Boğaziçi’ndeki Starbucks işgalinden bu şekilde haberdar olmuştum. Ancak şimdi zaman bulabildim neler olduğunu biraz daha iyi anlamak icin…

Başta biraz itici gelmişti açıkçası (“Dunkin’ Donuts orada yıllardır duruyor, onu da işgal edin” gibi düşünceler ve Starbucks sever arkadaşlarımın, Boğaziçili aktivist taraflarının kabarıp, fb üzerinden yaptıkları paylaşımlar eşliğinde). Üzerine bir de ‘youtube’ videosu izledim, daha bir irkildim. Lakin meğer durum benim yüzeysel yaklaşımımın bıraktığı intiba kadar yüzeysel değilmiş. Ayrıca 2 Kasım ve muhtemelen öncesinden beri devam eden bir süreçmiş…

Dertlerini blog üzerinden gayet güzel anlatmışlar. Gelişmeler yine aynı siteden takip edilebiliyor. Siteyi inceleyince farkettim ki bizim dönemimizde de gayet etkin olan ticarîleşme akıl almaz boyutlarda ilerlemeye devam ediyor (en son Coca-Cola kırmızısına boyanmış sosyete kantine girdiğimde tüylerim ürpermişti). Mesele mevcut ticari mekanların el değiştirmesinin ötesine geçmiş durumda.

Bu arada son dönemde yaygınlaşan bir direniş yöntemi olarak ‘işgal’ de gayet üzerine düşünülesi bir konu…

Dünden beri sadece 2 saat uyumuş, üzerine acayip rüyalar görmüş durumda kelimeleri toparlamakta güçlük çekiyorum. Hadi iyi geceler…

4 thoughts on “Starbucks İşgali

Bir Cevap Yazın

