9 Aralık Davaları

Sabah baş ağrısıyla uyandım. Dün güneşli olan hava, bugün griye çalmıştı. İlk iş bilgisayarı açtım davaların durumunu öğrenmek için. Cihan Kırmızıgül’ün hala içeride tutulduğunu görünce kafam daha da zonklamaya başladı. Bu kadar fütursuzca, bunca saçmalık nasıl yaşanıyor aklı almıyor insanın…

Neyse… Karardım bugün biraz…

Hopa davasının dakika dakika ayrıntılarını Birgün üzerinden görebilirsiniz.

“…

16.40 Can Kaya savunma yapıyor. “Gaz bombası ve polis saldırısı artıyor. Saldırılar, neoliberal sömürü politikalarına karşı eylemleredir. Biz ölüleri adet hesabıyla saymayız. Yaşamını yitirenlere ‘bir adam ölmüş umrumda değil’ demeyiz. Biz üniversite öğrencisiyiz.”

Kolektiflerin kampanyalarını anlatan Kaya , 2009’da harç zamlarını geri çektirdiklerini, “okumuş insan halkının yanındadır” diyerek yoksul çocuklara ders verdiklerini söyledi. Kaya, öğrencilerinin 6 aydır kendilerini beklediğini, bu durumun da utanç kaynağı olduğunu belirtti.

Kaya şöyle konuştu: “Kolektiflerin bildirilerinde faili meçhullerin, 35 aydının nasıl cayır cayır yakılabileceğinin, yoksullara bağış adı altında toplanan paraları cebe atmanın planları yoktur.”

“Velev ki saçlarımı tanınmamak için kestirdim. Ben 3-15 Haziran’da idare mahkemesine dava açtım. Seçimde oy kullandım. Basın açıklamalarına katıldım. Tutuklu arkadaşlarıma ev adresimi de yazdığım mektuplar gönderdim. Uluslararası İlişkiler öğrencisiyim. Arkadaşımın THKP-C konulu bir ödevi vardı. Kaynak ve dipnotlarıyla akademik bir ödevdir ve teslim edilmiştir. Bu ödevi birlikte yapmakla suçlanmaktayız. Akademi ve bilim adına utançtır. Komünist Manifesto siyasi tarih dersinin konusu ve sınav sorusudur. Eğer bir suç varsa bu yazınları 150 yıldır okutan akademi ve bilim suçludur.”

17.25 Soner Torlak savunmasını yaptı. Soner’in İlk sözü “Ben doktora öğrencisiyim. Okuma listemi söylesem, üç kere idamım gerekir” oldu. Torlak “Bu dava toplumsaldır. Bir savcı suç sinat ederken delil sunar. 6 buçuk aydan sonra delil yok.” diye konuştu.

…”

One thought on “9 Aralık Davaları

Bir Cevap Yazın

