Cern’deki deneyi yakından takip ediyorum

Evet yanlış duymadınız. Cern’deki deneyi çok yakından takip ediyorum. Şimdi biz bu parçacıkları çarpıştırıyoruz, sıfırdan kütle yaratacağız. Teoriye göre büyük patlama sonucunda evren böyle oluştu. Harika bir teori, test ediliyor, ışık hızından hızlı şeyler bulundu çok heyecanlı. Ne zaman gazetede görsem okuyorum. Ama bugün Wall Streetde bir yazı vardı ve beni farklı bir açıdan düşünmeye itti. Aynen gazeteden yazıyorum, sonra da fikri mi yazacağım:

“Yet, like many physicists, Dr. Soldner-Rembold of the University of Manchester isn’t necessarily eager for the Higgs to be found. “İt would perhaps be even more exciting if it isn’t where it’s supposed to be,” he said. “Then we’d have to come up with something else.”

Şimdi eğer bu adamın dediği gibi bu deney başarısız olursa, din adamı olsanız bunu bas bas bağıra bağıra kutlamaz mısınız? Bu deneyin sonunda bence çok adam ya abartı dinci olacak ya da kafası allak bullak olup deney saçmalık falan diyip sonuçları inkar edecek. İnternetteki bazı yorumlar falan su aşamada zaten komedi. Kıyamet günü, Maya takvimi, Allah’in işine karışılmaz vs.. Sabotaj etmeye çalışanlar oluyormuş, protestocular. inanılmaz güvenlik önlemleri alınıyormuş. Kara delik oluşacak ve dünyayı yutacakmis. Dava bile açılmış. Din adamları kesin bunu kullanır/kullaniyordur. Ortam inanılmaz müsait. Yok böyle bir ara pası demek istiyorum.

Deneyi bilmeyenler aşagıdaki link’lerden genel bir kanı elde edebilirler:

Dakika dakika son deneyi anlatıyor: http://www.guardian.co.uk/science/2011/dec/13/higgs-boson-seminar-god-particle

Kara deliği anlatıyor: http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/9214754.asp?gid=234&sz=51451

Klasik Wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/CERN

Açılan dava ile ilgili: (“http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/2650665/Legal-bid-to-stop-CERN-atom-smasher-from-destroying-the-world.html“).

Bu da guzel bir video:

3 thoughts on “Cern’deki deneyi yakından takip ediyorum

  1. Suphesiz ki bir seyi bulamaman onun var olmadigini gostermez. Isik hizinin gecilme muhabbeti beni de benden aldi. Hatirlatin, bu muhabbetleri bi toplandigimizda saat gec olup iyice bayinca yapalim…

    Bu tarz seyleri sevenlere Stephen Hawking’den gelsin (Netflix bebeleri direk izleyebilir, digerleri icin benim memurum isini bilir):
    http://www.imdb.com/title/tt1655078/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s