Terketmedi Sevdan Beni

Toplumcu Gerçekçi* şiir akımının en iyi temsilcilerinden biri olarak gösterilen Ahmed Arif’in en sevdiğim şiirlerinden biridir Terketmedi Sevdan Beni. Bu şiiri ilk kez Üniversite 1’de okumuştum. Blogumuzun yazarlarından pek sevgili kankam aynenoyle, dünyanın en sıkıcı derslerinden birinde, bu şiiri bir yırtık defter sayfasına yazıp bana vermiş ve beni tavlamıştı:) Uzun yıllar kişisel gündemime gelmemiş olan bu şiiri, çeşitli tesadüflerin yol açtığı çağırışım zincirleri sonunda bir kez daha hatırladım, sevdim ve siz yeniyetmegurmelerle paylaşmak istedim.

Terketmedi sevdan beni
Aç kaldım, susuz kaldım
Hayın, karanlıktı gece
Can garip, can suskun
Can paramparça…
Ve ellerim, kelepçede
Tütünsüz uykusuz kaldım
Terketmedi sevdan beni…

Bu şiirin şarkı halini merak edenler için, bkz. Fikret Kızılok ve Funda Arar

*Toplumcu gerçekçi şiir, serbest nazım özellikleri taşıyan, ideolojik içerikli bir şiir türüdür. Gerçekçi bir yaklaşımla halkı ve sorunlarını anlatmayı amaçlar.

Bir Cevap Yazın

