Sunday Coffee Breakfasts #3

Yer: İstanbul, Tarih: 22.01.2012, 09:24

Kahve: Simon Lévelt / Corazon Espresso / Espresso Roast

YIL 1941…

İkinci Dünya Savaşı tüm hızıyla devam etmekteydi. Savaş çoktan uluslararası boyutlara ulaşmış, 1941 yılında Amerika Japonya’ya, üçlü ittifak (Almanya liderliğinde) ise A.B.D.’ye savaş ilan etmişti. Avrupa’ya çıkartma gemileriyle gelen Amerikan GI askerleri, Avrupa’da İtalya kıyılarından girdikleri kıtada savaşa başlamışlardı.*

Geleneksel Amerikan askerleri geldikleri ülkenin alışkanlıklarını Avrupa’da da aramaya başlamıştı. Çünkü savaş uzuyordu. Bunlardan biri ise kahve idi… (Türkiye’deki adı ile Filtre Kahve diyelim (Drip coffee)). İtalya’da kahve soran, arayan ve isteyen Amerikalıların karşılarına hep az ve acı espresso çıkıyordu. Onlar ise espressonun yoğun ve acı tadına anlam veremiyor, ağız tadlarına uygun bir kahve arıyorlardı. Nitekim, İtalyanlar da filtre kahveden habersizdi. İşte bu noktada, İtalyan baristaların aklına bir fikir gelmişti, 2 shot espressoyu kaynar su ile birleştirmek, kahve hem Amerikalı askerlerin aradığı filtre kahveye benzeyecekti hem de tadı daha yumuşak olacaktı. Adı da…

… Americano

Yıl: 2012, işte İtalyan kahve zincirlerinde bile adında Amerika geçen bir espressonun olmasının hikayesi bu. Güzel yapıldığı takdirde çok lezzetli bir kahvedir.

Önce yine 2 shot espressoluk kahve çekirdeğini kahve öğütücümden un ufak olana kadar geçirdim. Espresso makinesini çalıştırdım, sıcaklık ve basınç belli seviyeye gelene kadar bekledim. Espresso kahvesini makinenin kahve tutacağına (ya da cezvesine) koyup iyice sıkıştırdım. Cezveyi makineye sağlamca yerleştirdikten sonra 2 shot espressoyu almaya başladım. Bu arada Americano’yu koyacağınız bardağı ısıtmayı unutmayın.

Bir yandan kettle’da ya da nerede isterseniz, 1 bardak çok sıcak suyu da hazırda bekletiyorum. Ve Americano bardağına ÖNCE espressoyu (2 shot) ardından sıcak suyu ekliyorum. Oranı ise şu şekilde: 1/3 espresso, 2/3 sıcak su. Peki ya tam tersi olursa, önce su sonra espresso… Dert etmeyin. Onu kahve yolculuğumuzun başka duraklarına saklıyorum…

Americano hazır. Lezzetli bir kahve, yumuşak içimli. Su oranı çok olduğu için sütün yakışmayacağını düşünüyorum. Yanında biscotti ile servis edebilirsiniz.

Bon Appetit!

* Amerikalıların Avrupa’ya İtalya’dan girdikleri hikaye icabıdır.

3 thoughts on “Sunday Coffee Breakfasts #3

  1. Ustad, amerikano starbucks seyahatlerimin vazgecilmezidir. Hem miktar olarak boldur, hem de gorece serttir. Iyidir, hostur. Yazin da buzlusunu icmekte fayda vardir.. Klavyene saglik🙂

  2. Americano’yu ben de severim, buzlusu da güzel, yok kilo aldım, süt içtim falan derdi yok, en temiz enerji içeceği bence, iced americano…

Bir Cevap Yazın

