Coffee Departures (Flight No:03) İspanya

Madrid havaalanına indim ve gözüme yüzüme ve herşeyime çarpan ilk şey: SICAK!!! Hava burada gerçekten çok sıcak. Havaalanı çıkışında İspanya’da yaşayan bir arkadaşım ile buluştuk. Onun ayarladığı bir hostel da kalıyorum. Güzel bir yer. Ve kendimizi nereye atıyoruz ilk olarak bilin bakalım…

Tabii ki de bir Tapas Bar’a ve gelsin gitsin tapaslar ve San Migueller. Bundan önce San Francisco’da Haight Street’te gittiğim tapas barı hatırlatıyor (Cha Cha Cha). Tapas hiçbir zaman lezzetsiz olmamıştı. Keşke Türkiye’de de heryerde Meze Barları olsa, sadece ayak üstü mezeler, bira veya rakı, diye aklımdan geçiriyorum. Saat neredeyse akşam 9, Madrid’deki tapas bardan sonra arkadaşıma kahve içmek istediğimi söyledim ve eski mi eski ama bir o kadar da karakterli bir kahve dükkanına götürdü beni ve bu sıcak yaz gününde başka ne içilebilir ki, tabiki de Espresso Con Hielo

OMG! Harika bir lezzettir espresso con hielo, isminden de anlaşıldığı gibi, buzlu espresso, ama işin incelikleri de var… Buradan buyrun:

En önce 1 shot espresso kadarlık kahvemizi öğütüyoruz ve espresso makinemizin cezvesine koyup sıkıştırıp bekliyoruz. Bir yandan espresso fincanımıza (bu sefer espresso fincanını ısıtmayacağız!) 2 adet buz küpü koyuyoruz. Bu buz küplerimizin üzerine bir tutam toz şeker gezdiriyoruz. Ve işte 1 shot espressomuzu bu buz ve az şeker karışımının üzerine akıtıyoruz. Mm mm mm, harika bir lezzet, özellikle bu sıcak günlerde hafif, yağsız bir içecek, ABD’de bazen espresso on ice da derler, espresso on the rocks bu olsa gerek (bazen buzu yanında bir bardakta ayrıca ikram da edebilirler)… Bu espressonun verdiği enerjiyle kendimizi bir bara atıyoruz…

Sabah 10:21

Dün akşam arkadaşım ile vedalaştım ve Hostele geri döndüm ve sabah uyanıp gözlerimi ovuştura ovuştura hostelin ortak mutfağına gittim ve ne göreyim. Karşımda bir espresso makinesi beni bekliyor, gel yap diye, espresso tabi… Hiç hayır demem, hemen yapıyorum, ne mi? Tabiki de Cortado

1 shot espresso kadar espresso roast kahve çekirdeğini ince olacak şekilde öğütüyorum. Bir yandan espresso makinesini çalıştırıyorum ki bir yandan ısınsın. Bu esnada küçük bir kapta neredeyse yine 1 shot kadar sütü ocakta ılıtıyorum. Espresso kahvemi espresso makinesinin kahve tutucusuna koyup sıkıştırıyorum ve yerine yerleştiriyorum. Ve 1 shot espressoyu alıyorum espresso fincanıma. Üzerine biraz (espressodan daha az olacak şekilde) ılık süt ekliyorum. Kahverengi bir renk alıyor espresso. İşte genellikle İspanya’da bulabileceğiniz bir tarif Cortado, Biraz ılık sütlü 1 shot espresso. Herhalde latte ile olan farkını anlamışsınızdır, sütün miktarı, sıcaklığı ve kahvenin sunulduğu miktar. Yanına bi biscotti iyi gider.

Hemen cortado’mu yudumluyorum ve başlıyorum valizimi geri hazırlamaya, yolculuk var, hem de okyanus aşırı bir yolculuk… Haftaya Amerika’dayım…

Devam edecek…

Bir Cevap Yazın

