Coffee Departures (Flight No: 04) ABD

Madrid Havaalanından Fransa Charles De Gaulle havaalanına geliyorum. Fransa’ya geri döneceğim, bunu biliyorum, ama yolculuk şimdi Amerika’ya, Los Angeles…

Los Angeles’a sabah 07:30 gibi indim ve hemen otele gidip yatıyorum, yorgunluğu üzerimden atmam lazım. Kaldığım otel, Los Angeles City’e biraz uzak (kuzey doğu) olan Burbank şehrinde. Hemen hemen birçok stüdyo burada. Gece uyanıyorum ve en yakındaki derme çatma bir chinese restaurant (?), belki de restaurant diyerek gerçek restaurantlara hakaret ediyorum, buluyorum kapanmak üzere olan, ve stayrofoam bir pakede noodle, orange chicken ve sebze haşlaması alıyorum,kasiyer  adamın doğru düzgün İngilizcesi bile yok. Düşünüyorum da, İstanbul’da insanların bir gösteriş savaşı halinde Kanyon, Nişantaşı gibi yerlerde bilmeden tüketip daha sonra arkadaşlarına yediklerini anlatarak hava attıkları asya mutfağı, burada sıradan bir standart olmuş, ayrıca bir o kadar da lezzetli, bilmiyorum belki de açım…

… Ertesi Gün,


Ertesi gün uyanıyorum, hava güneşli, dışarı çıkıyorum üstüme birşeyler giyip. İstikamet dünyaca ünlü bir diner, zamanında ünlülerin gelip yediği, Hollywood Bulvarında, yıllardan beri orada hizmet veren bir diner, Mel’s Drive In, Hollywood Boulevard…

Tanrım, turist olmayı çok seviyorum, o kadar çok anlatılacak şey var ki, anlatmamayı tercih ediyorum en kısa yoldan. Ancak şunu  belirtmeden edemeyeceğim, Los Angeles’da toplu taşıma yok. Çok ilginçtir ki, İstanbul’da alışkın olduğumuz elini pencereden çıkarmış, 2 dk.da bir karşımıza çıkan taksiler de yok. Öyle taksiye el etme, taksinin yolun ortasında durup seni alması falan… Neyse otele dönüp resepsiyondan taksi çağırtıyorum. Taksi geliyor, şöfor sarıklı mı sarıklı, sakallı mı sakallı bir Hintli, ancak bu ülke insanları dış görünüşler ile ayırt etme, sınıflandırma gibi konuları, bu bölgede (California) çoktan aşmış. Yolculuğum başlıyor.

Ne kadar çorakmış Los Angeles, Glendale, Toluka Lake, Rodeo Drive, Beverly Hills, evet gerçekten Amerikan filmlerinde olduğu gibi yerler de var ama kötü yerleri de var. Downtown Los Angeles, genelde alt gelir gruplarının yaşadığı bölgeler, e tabi, ünlü ve zenginler muhteşem okyanus manzaralı bölgelerde oturmayı tercih ediyor (Malibu, Venice Beach, Santa Monica, Santa Barbara, vs.) doğal olarak.

Ve sonunda Hollywood Bulvarında iniyorum, yürüyorum bulvar boyunca, bildiğin bulvar işte, sabah saatleri olduğu için, tuhaf tuhaf weirdo lar dolaşıyor etrafta, afrikalı-amerikalılar, dükkanlar kapalı, anlıyorum ki Hollywood Bulvarı daha çok Amerikalıların değil turistlerin ziyaret ettiği bir yer. Oscar ödül törenlerinin yapıldığı Kodak tiyatrosunu da görüyorum. Etrafında Karayip Korsanları, Star Wars karakterleri, Marilyn Monroe, Michael Jackson, robot taklidi yapanlar da cabası… Ekmek parası…

Hemen sola dönüp Mel’s Drive’ı buluyorum, ve içeri giriyorum, o hep olan diner kokusunu şöööyle içime çekiyorum ve oturuyorum. E kardeşim İstanbul Bebek’te değiliz ki serpme Van kahvaltısı söyleyecek halimiz yok. 3 stacks of pancake, hashbrown, scrambled eggs, 2 sausage ve tabi ki de bir Amerikan Klasiği: Filtre Kahve

Vay be, kahvelerin en babası, Filtre kahve. Nescafe gibi instant kahvelerin (Amerika’ya Via (Starbuck) adı ile 1-2 sene önce giriş yaptı instant kahve) Kahveye yapılan en büyük hakaret olduğunu düşünüyorum. Ne biliyim, suya birşeyler katarak baklava yaptığınızı düşünsenize, nerede o emek…

Filtre kahve için önce hangi blend kullanılmalı? Sabah kahveleri için benim tercihin Starbucks ağzıyla Breakfast Blend yani Mild. Ya da biraz daha sert olsun diyorsanız Medium Roast. Veya %50 Mild %50 Medium karıştırabilirsiniz, ben bazen böyle de yapıyorum. Mild için Brazil, Medium için Guatemala… Çok aromatik…

Önce kahve çekirdeklerini öğütelim ancak bu sefer espressoda olduğu gibi çok ince öğütmemize gerek yok, öğütme makinemizde örneğin espressoyu 20 sn. öğütüyorsanız, filtre kahve için 15 sn. yetecektir. Filtre kahve makinenize önce kaç bardak kahve istiyorsanız o kadar taze soğuk su koyun. Daha sonra filtre kısmını çıkarın. 2 tür filtre vardır, biri küllah gibi diğeri saksı gibi, makineniz hangisine uygun ise o yeni kağıt filtreyi yerine koyun. 1 bardak filtre kahve yaklaşık 8 oz. dir. Burada öğüttüğünüz kahvelerden, filtre kahve makinesiyle gelen ölçü kaşığı ile filtre kahve makinesine eklediğiniz her bardak için, 1 kaşık kahveyi filtreye yerleştirin. Eğer ölçü kaşığınız yok ise her bardak su için 1-2 çorba kaşığı (en iyisi 1.5 çorba kaşığı) filtre kahve kullanın. Filtre kahve makinesini çalıştırın ve kendinizi filtra kahvesinden heryere yayılan o büyüleyici kahve kokusuna verin… (Kahvenin eski çağlarda esrar gibi (tedavi amaçlı) kullanıldığını biliyor muydunuz?)

Filtre kahvesinin tüm süzme işlemini tamamlamasını bekleyin. Kahve, suyun bir miktarını emeceği için, eklediğinizden biraz daha az miktarda output olacak🙂 ılık bir kahve bardağına, eğer üzerine süt ekleyecekseniz 3 parmak, sade filtre kahve içecekseniz 2 parmak yer kalacak şekilde filtre kahveyi bardağa dökün. Bazen sorarlar room for cream? diye bunun için. Üzerine dökülecek süt opsiyoneldir. Sütün yağ oranı da (whole milk, nonfat, …) opsiyoneldir.

Filtre kahve’nin diğer isimleri Dripped Coffee veya house coffee de olabilir.

Kahvaltı ve kahve keyfi sona erdi. Benim burada 1 günüm daha var, Buradan San Francisco’ya gidiyorum araba kiralayarak. Orada da Starbuck, Peets Coffee gibi zincirlerin filtre kahvelerini deneyeceğim. Görüyorum ki, İstanbul’da deri koltuklu kristal avizeli Starbuck’s restaurantlarından burada eser yok, apartman altlarında, benzin istasyonlarında, alışveriş merkezlerinde ve her yerde olan bir zincir. Ancak tüm dünyada sağladıkları benzer standartlardan dolayı kutluyorum.

Bir sonraki yolculuğum ise kimseye söylemeyin ama Küba’ya… Cuban Jazz dinlemeye oradaki özel kahve lezzetlerine tatmaya. ABD vatandaşı olmadığım için Küba’ya gidişte pek sıkıntı yok…

Bir Cevap Yazın

