FilmFest DC: Vaşington Film Festivali

Bir süredir heyecanla beklediğim Vaşington Uluslararası Film Festival’i sonunda gelip çattı, ben de gidebildiğim kadar filme gidip içimden İstanbul Film Festivali’ne gidememenin burukluğunu atmaya çalıştım. Geçen sene olduğu gibi, bu sene de gönüllü olarak görev aldım, hem festivali düzenleyenlere yardımcı olmuş oldum, hem de ekstra bir iki film izleme imkanım oldu. Fazla uzatmadan filmlere gireyim -sonda da izleyici ödülleri için 5 üzerinden verdiğim yıldızlar var:

Headhunters:Norveç yapımı bir polisiye. Film, 50 ülkede gösteriliyormuş ve senaryosu Hollywood’a çoktan satılmış. Bir romandan uyarlama olan akıl dolu senaryosuyla, baştan sona aksiyon dolu, uzun zamandır izlediğim en iyi filmlerden biriydi. Benim için festivale çok iyi bir başlangıç oldu. Polisiye/aksiyon filmlerini seviyorsanız, kaçırmayın derim.

Kaç yıldız verdim? ***** (Türünün en iyi örneklerinden, kesinlikle izlenmeli)

Bir zamanlar Anadolu’da:

Nuri Bilge Ceylan’ın önceki filmi 3 Maymun’u bir hayli beğenmiştim, bayılmanın eşiğine gelmeden ustalığının tadını çıkartabilmiştim.  Dolayısıyla bu filme de yüksek beklentilerle gittim ve beklentilerim tam anlamıyla karşılandı diyebilirim. Oyuncular, çekimler, detaylar gerçekten muhteşem. İzleyiciye (en azından Türk izleyicilere), defalarca “evet, gerçekten de böyle!” dedirten detaylar eşliğinde, basit bir cinayet soruşturmasının bürokrasi ve Anadolu’yla harmanlanması anlatılmış. Amerikalı izleyiciler içinse film (en azından film sırasında verdiği tepkilere bakılırsa) biraz Amerikalının Nuri Bilge’yle imtihanı şeklindeydi ve 2 buçuk saatin sonunda “Bu mudur?” serzenişleri duyuldu. Ama NBC’yi takip edenlerin ve sevenlerin kesinlikle kaçırmaması gereken, çok başarılı bir film.

Kaç yıldız verdim? **** (Biraz daha kısa olur sanki, olur yani)

Fragman için tongaa’nın yazısına geçelim.

5 Broken Cameras

Filistin sorunuyla ilgili çok çarpıcı bir belgesel. İllegal İsrail yerleşimlerince işgal edilen bir köyün direnişini konu alıyor. Filmin yönetmeni, Filistinli çiftçi Emad köylülerin İsrail askerlerine ve işgalci yerleşimcilere karşı olan barışçıl mücadelelerini yıllarca filme almış, ve oğlunun büyümesiyle paralel bir hikaye oluşturmuş. Film ismini Emad’ın yıllar içinde -çoğu zaman vurularak- kırılan 5 kameradan almış. İsrail ordusunun barışçı protestolara karşı ısrarla şiddet kullanması, gece yarısı ordu tarafından taş attıkları gerekçesiyle evlerinden alınıp götürülen çocuklar gibi pek çok sahne gerçekten çok etkileyici, göz yaşlarına hakim olmak neredeyse imkansız. “Bir ihtilaf nasıl çözülmez” temalı film listemde İki Dil Bir Bavul‘un yanına eklediğim film oldu.

Kaç yıldız verdim?***** (Çok etkileyici bir belgesel. Festivalde izleyici ödüllerinde Bob Marley’in hayatını konu alan Marley‘in arkasında ikinci sıradaydı.)

Eliminate:Archie Cookson

İngiliz yapımı bir gizli ajan filmi. Aslında film olarak bir komedi olarak düşünülmüş (sanırım), ama benim için festivalin hayal kırıklığıydı. IMDB‘de aldığı nota bakmadan (10 üzerinden 4.8 almış) filme gitmemek gerektiğini hatırlatmış oldu. Ne pahasına olursa olsun uzak durulması gereken bir film.

Kaç yıldız verdim? ** (Daha kötü olabilirdi)

Filmlere verdiğim notlardan da anlaşılacağı gibi festival benim için harika geçti, darısı önümüzdeki festivallere. Sinema dolu günler sizinle olsun…

4 thoughts on “FilmFest DC: Vaşington Film Festivali

  1. Butun festivalde 4 film izlemis olamazsin Abid, din kardesiyiz. Digerlerini de soyle de iki feyz alalim.

  2. Gecen sene daha cok randiman almasinin sebebi yapacak daha iyi seyleri olmamasiymis demek ki Alevcim🙂

Bir Cevap Yazın

