Nort Si Caz

Gittim, gördüm, yendim.

Önce bi takım ön yargıları kıralım. Kime North Sea Jazz dedimse herkes; “Çok bahallı bi festival, ayrıca bilet sadece giriş için, içerde herşey ayrı bilet” dedi. Hayır efendim diil. Belki halk için EUR 79.00’luk fiyatıyla, işsizlik maaşının EUR 1233.00 olduğu bi ülkede ucuz diil, (ki bi de bileti aldığın yer üstüne 7.90 servis ücreti koyuo, ulan hangi servis ücreti, bileti alan benim, pırint eden benim, 7.90 bana verilmeli öyle değil mi? Yani 63.2 vermem lazım aslında, bi 15.8 pahallı kabul) ama çok bahallı da diil.

Girişteki “Sadece akredite basın profesyonel kamera kullanabilir” yazısı beni bi an adrenalin salgılamak zorunda bıraktıysa da, önümdeki kerli ferli, enfes fotoğraf çantası (bavul) ve ekose ceketli dede kontrol yapan abiyle sert bi tartışmaya girince aradan içeriye sızıverdim. [Aferin!]

TL;DR festivallere range finder’la gidilicek bundan sonra.

Girince gerçekten bi afalladım, içersi çok ahım şahım diil ama, 10 adet sahne, 20 çeşit de yemek vardı, vee sürpriz sürpriz yemekler Hollanda standartlarının çok üstünde, bayaa iyiydiler. Hem de parayla diil “token” la alındıı için, bende nedense bi atari salonu heyecanı da yaşattı, kıza pul veriyosun o da sana istiridye veriyo, bedava gibi ama diil. Pul bitince bi daha makineye git pul al, yine sıraya gir. Bu şapşal yemek teleşı içinde Ahmad Jamal’ı kaçırdım. Zaten bildiim 2-3 isimden biriydi, onu da dışarda sap gibi tıkınırak harcadım o pek iyi olmadı, benim hataam.

İçersi biraz da fuar alanı gibiydi, amfiler, müzik aletleri, notalar, antika plaklar, CD’ler (beyendiim şeylerin resmini çektim, PirateBay‘den indiririm diye), yani meraklısı için herşey düşünülmüş, valla helal olsun.

Sadede gelelim, 10’dan fazla sahne olunca programlar da çakışıyo, Kevin Eubanks amcadan “Ayy çok ayıp olucak arada nasıl çıkıcam” diye düşünürkene, halk olarak, güruh halinde 2. şarkıda boşalttık. Ayıp oldu mu, çok ayıp oldu, ama caaz.. Ayıp yok. Yaptığım yavşaklıkların 10’da birini yapamazdım bi klasik müzik konserinde. Cazı sevdim.

Hugh Laurie, sadece musuki olarak diil enterteynmınt olarak da bi saat herkesi tatmin etti, üstüne de bi moral verdi onu da bütün pazar yedim, bitti, saalık olsun.

One thought on “Nort Si Caz

Bir Cevap Yazın

