Bir Google Macerası

Geçenlerde Google’dan bir e-mail aldım. İnsan kaynaklarından biri resumemi görmüş ve benim ile tanışmak istediğini yazmış.  Tabii ki inanılmaz heyecanlanıp hemen kabul ettim. Bir telefon görüşmesi arkasından gelen bir teknik mülakat sonrasında 3’uncu aşama için California’ya davet edildim. Bütün bir günü Mountain View da ki Google campus’unde geçirdim ve aklımda kalanları paylaşmak istiyorum.

Yolculuğum sanırım lanetlenmisti. Uçuş rotam New York – Dallas – San Francisco’ydu. Tam uçuş saatine 1 saat kala Dallas San Francisco uçağım iptal oldu. Hemen bir panikle American Airliness’i arayarak bir sonraki uçağa yer ayırttım. Normal de Dallas San Francisco uçağım 17:30’daydi bu sayede 20:30 a ertelenmiş oldu. Dallas’a iner inmez kapı numaramı öğrenmek için ekrana bakarken 18:15’de başka bir San Francisco uçağı olduğunu gördüm. Bana niye bunu vermediler diye söylenip gidip uçak biletimi ona değiştirdim. Her şey normale dönmüştü. Uçak biletimde çok açık ve net bir şekilde Dallas – San Francisco yazıyor ve uçak saati 18:15 gösteriyordu. Hava alanındaki ekranlarda da San Francisco 18:15 yazıyordu. Bütün bu bilgiler ışığında 18:15 uçağına bindikten yaklaşik 10 dakika sonra uçuş görevlisi Los Angeles uçağına hoş geldiniz diye anons yaptı. Yaklaşık 3:30 saat sonra Los Angeles’a indim. Meğer bu uçak Los Angeles’da 30 dakika indi bindi yapıp San Francisco’ya devam ediyormuş. Los Angeles havası alıp 1.5 saat sonra sonunda San Francisco’ya vardım.

Araba kiralama şirketine gittim ve arabayı alırken bir de farkettim ki ehliyetimin tarihi geçmiş. Meğer Amerika’da vizenizin son kullanma tarihini ehliyete’de yaziyorlarmış. Benim vizem dolduğu için böylece ehliyetim de eskimiş oldu. Neyse hani filmlerde iki insandan biri parayı uzatır ama asla bırakmak istemez iki kişi aynı anda paranın bir ucundan çeker ya; aynısını Hertz’de ki bayan görevli ile yaşadım. Ehliyetimi uzatırken vize tarihinin geçmiş olduğunu farkedip yaklaşık bir 2 saniye kadar ehliyeti bırakamadım. Google Kampusu ile San Francisco arası yaklaşık 1 saat. Saat gece 10 civarı ve mulakatim yarın sabah erkenden. Eğer bu arabayı alamazsam eziyetlerden eziyet beğen diye içimden geçirip durdum. Görevli arkadaş ehliyet bilgilerimi girerken geçirdiği 10 dakika bana bayaga bir uzun geldi. En sonunda bir mucize olup benim ehliyetimin tarihinin geçmiş olduğunu görmeyen görevli arkadaş bana ehliyetimi geri verdi. inanılmaz bir rahatlama ile birlikte ehliyetimi geri alırken, “one minute” dedi ve tekrar ehliyete bakmaya başladı. Eyvah çaktı galiba derken, teşekkürler dedi ve tekrar ehliyetimi uzattı. Kadının düşünmesine fırsat vermeden bir yılan refleksi ile sanırım ehliyetimi saniyenin 1000 de 1 İ gibi kısa bir sürede kadının elinden aldım. Ehliyetim eskimiş korkusuyla San Francisco sokaklarında her türlü trafik kuralına harfiyen uyarak normalde 30 40 dakika mesafede ki otelime 1 saat 15 dakika da falan vardım.

Otel inanılmaz güzel, tabiki farklı (Bungalow tarzı dediğimiz) bir oteldi. içinde şömine, full mutfak, salon falan vardı. 1 oda 1 salon ev düşünün içi somineli falan. Ayrıca Google’un mi yoksa otelin mi bana kıyağı olduğunu bilemediğim bir çikolata sepeti vardı. Otel’e girer girmez ilk iş mülakat için özel olarak hazırladığım mavi pantalon, mor gömlek, kahverengi ayakkabı (sıfır gıcır) ve kahveregi kemeri mi (sıfır gıcır) çıkartmak için bavulumu açtım ve tabiki kahverengi kemer yok, siyah kemeri almışım!! Allah kahretsin, tamam neyse kombinasyonunu çekip, kahverengi ayakkabı siyah kemer olmaz bari gri pantalon beyaz gömlek siyah ayakkabı siyah kemer kombinasyonunu deniyim diyerek beyaz gömleğimi ütülemeye başladım. Ütü sırasında ÜTÜden biraz su sikiyim derken ütü de ne kadar paslı su varsa beyaz gömleğimi bir güzel boyadı. Bu ne lan yuh artık bunun bir çözümü kaldı artık diyip hemen banyoya girdim ve arkasından Allah’im bu gerizekali bahtsız kuluna biraz beyin ve şans var yarın için diyip uykuya daldım.

Sabahleyin erkenden kalkıp yakınlarda Carrefour tarzı bir yer bulup kahhverengi kemer avına çıktım. Tabiki orda bulamadım. Yakınlarda Macys oku görmüştüm arabayla geçerken. O zaman Macy’s e gidiyim dedim ve Macy’s e gittim. Macys’in çalışma saatleri kapıda yazıyor. Pazartesi Cuma sabah 8 akşam 10 arası. Saatime bakıyorum saat sabah 9, Macy’s bakıyorum Macys kapalı.Neyse , ac ayı oynamaz bari kahvaltı yapiyim derken bir tane ayakkabı satan saçma bir dükkan gördüm. Ayakkabı olan yerde kemerde olur diye asılsız bir idda ile gelip, hakkaten de bir kahverengi kemer bulup aldım. Kahvaltıdan sonra gene arabayla her türlü trafik kuralına uyup Google’un kampüsüne vardım. Ben hep kafamda bir üniversite kampusu hayal etmiştim. Kapalı bir yer büyük bir bina, içinde çılgın şeyler. Onun yerine devasa bir mahalle düşünün. Arabayla bir google binasından öteki google binasına yaklaşık 10 dakika falan sürüyor. Her bina bir fonksiyon. Mesela Finans takımı Google 1225 de kaliyorlar. Her taraf bisiklet, rengarek, yem yeşil. Google çalışanları koşuyorlar, bisiklete biniyorlar. Arada hastane, berber, diş doktoru, futbol sahası, baseball sahası, masaj salonu falan görüyorum. Herkes short t-shirt parmak arası kot pantalon tarzında. Böyle bir manzaradan geçtikten sonra Google 1225’i buluyorum. İlk iş bana bir kağıt imzalatiyorlar bana sorulan soruları asla internette başkasına anlatmayacagima dair. Daha sonra ilk mulakat, öğle yemeği + mülakat kombinasyonu. Her binada kafeterya var. Her kafeterya da dünya mutfaklarından yemekler. Sonsuz içecekler falan var. Yemekten sonra bilardo masaları, pleksi topları ve 3’lu koltularin arasından geçerek konferans odasına geçiyorum ve arka arkaya 7 kişiyle 5 tane mülakata giriyorum. Bütün çalıştığım şeyleri boşuna calismisim. Hiç bir hazırlık beni bu mulakatlara hazırlayamaz diye içimden geçiriyorum. Aranızda merak edenleriniz için genel hatlarıyla ne sorduklarını yazmak istiyorum:

1- Teknoloji bilgisi: Gündem de ne olup ne bittiği, bu teknolojik gelişmelerin Google’a etkileri.

2- Kişisel özellik: Kesinlikle “Cool” tabir ettiğimiz adamları ariyolar.

3- Pozisyonu çok iyi biliceksin: Bunun ingilizcesi “Width” and “Depth”. Yani yaptığını işin derinliklerini ve genişliğini biliceksin. Büyük resmi görmek çok önemli.

4- Google ürünleri: Merak edenleriniz için 101 Google ürününü bu makaleden bulabilirsiniz. http://www.minterest.com/60-google-products-services-you-probably-dont-know/

5-  Problem çözme/Analitik Zeka

Nasıl yaptığımı bilmeden Google binasını 6 saat sonra terkettim. Kullanıcısı olmadan Google campus de dolaşan arabayı biraz inceledikten sonra otelime geri döndüm. Olayın sıcaklığı geçince, değişik bir şekilde bu süreçten zevk aldığımı farkettim. Çok uzun zamandır olasılık sorusu veya herhangi bir kafa çalıştıran bir şey yapmamıştım. Eski ÖSS anılarım canlandı ve güzel bir gün geçirdigimi düşündüm.
Merak edenleriniz için aradan 2 hafta geçtikten sonra başkasını ise aldıklarına dair bir teşekkür e-maili aldım. Önümde ki maçlara bakıyorum.

3 thoughts on “Bir Google Macerası

1. okurken çok yoruldum senin için ,ama unutulmaz bir anı olması bakımından herşeye değermiş dediğin gibi bundan sonra YOLUN AÇIK OLSUN ! olacak da sende bu azim olduktan sonra …