Amirim’e biz de selam ederiz!

Sevgili Enteller,

Çoğunuzun bildiği/okuduğu gibi, geçen cuma Behzat Ç. ekranlara delikanlı bir sonla veda etti. Sosyal medyada ve gazetelerde Behzat Ç.’nin bitmesi ile ilgili pek çok şey yazıldı, çizildi. Benim şahsımda tüm bu gürültüden geriye kalan şey, son sahnede Neşet Ertaş’ın sesinden dinlediğimiz ‘Ben Melamet Hırkasını (Haydar)’ türküsü oldu. Daha önceden duyduğum ama kaynağını araştırmadığım bu türkünün sözleri Kul Nesimi‘nin. Sözler, çok sade bir Türkçe ile derdini sonuna kadar anlatmayı başardığı için şapka çıkarılası. Meraklısı için:

Ben melamet hırkasını
Kendim giydim eynime
Ar-ı namus şişesini
Taşa çaldım kime ne

Kâh çıkarım gökyüzüne
Seyrederim alemi
Kâh inerim yeryüzüne
Seyreyler alem beni

Sofular haram demişler
Aşkımın şarabına
Ben doldurur ben içerim
Günah benim kime ne

Nesimi’ye sormuşlar
Yârin ile hoş musun,
Hoş olayım, olmayayım
O yar benim kime ne.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=d9y5AzUZbu8]

Eyvallah la… #BehzatC twitter.com/SeloSancakli/s…

— Selahattin Sancaklı (@SeloSancakli) May 17, 2013

Behzat-SonSahne

2 thoughts on “Amirim’e biz de selam ederiz!

  1. “Sofular haram demişler Aşkımın şarabına” kısmında Neşet Ertaş “Sofular haram demişler Bu aşkın badesine” diyor. Orijinali hangisi sayın ezzkaa?

Bir Cevap Yazın

