Fakat bu konuda kafam net. Daima özgür kalmak istiyorum.

Haida güldü. “Fena fikir değil. Fakat sabit bir yere bağlanmayı sevmiyorum. İstediğim zaman istediğim yere gidip, istediğim gibi düşüncelere dalabileceğim özgür bir yaşam istiyorum.”
“Fakat bu o kadar kolay değil.”
“Kolay değil. Fakat bu konuda kafam net. Daima özgür kalmak istiyorum. Yemek yapmayı seviyorum, ama bunu iş edinip mutfağa tıkılmak niyetinde değilim. Böyle bir şey yapacak olursam, zamanla birilerinden nefret etmeye başlarım.”
“Kimden?”
“‘Aşçı garsonu sevmez, her ikisi de müşteriden nefret eder'” dedi Haida. “Arnol Wesker’in Mutfak aslı oyununda öyle der. Özgürlüğü elinden alınan insan mutlaka birilerinden nefret etmeye başlar. Sence de öyle değil mi? Ben öyle bir yaşamım olsun istemem.”

murakami
Renkler, ama en çok da yalnızlık üzerine bir roman. Geçmişiyle hesabı olanlara gelsin.
4 thoughts on “Fakat bu konuda kafam net. Daima özgür kalmak istiyorum.

  1. Bu söz bana da uydu, ” Yemek yapmayı seviyorum, ama bunu iş edinip mutfağa tıkılmak niyetinde değilim. Böyle bir şey yapacak olursam, zamanla birilerinden nefret etmeye başlarım.”

    Bu hayatta daima yapmak zorunda olduğun şeyler kesinlikle var, hatta bazıları senin elinde bile değil yani nefesf almak gibi. Tamam nesef almayı bile belki kendini öldürerek durdurabilirsin ama bu sefer de ortada bir ” sen ” de olmayacağından amaca ulaşmış olmak bir yana, amacın sahibini yok etmiş olursun, yani olmaz 🙂 Yine de bizim de yapmak zorunda olmadığımız şeyler olabilir, bu hayat şartlarına göre değişiklik gösterecektir mutlaka fakat işi isyan ya da inat boyutuna taşımamamız gerektiği de bir gerçek çünkü o zaman da başka bir aşırı uca sürüklenmiş olmaktan kaçamamış oluruz. Hatta bu sefer belki de bu bir zorunluluk haline dönüşmüş olur da biz farkına bile varamamış olabiliriz. Yani özgürlüğü ne çok fazla kafada büyütmek ne de kapılar ardına kilitlemek lazım sanırım. Özgürlük bile tamamen kontrolsüz ele alınabilecek bir şey değil galiba.

Bir Cevap Yazın

